3. maaliskuuta 2009

Kesää odotellessa

Mietin aamuisella lenkillä lumipyryn keskellä kevään tuloa. Mietin kuinka nyt satava lumi sulaa kohta loskaksi ja vedeksi. Inhoan sitä aikaa. Kevät on aina ollut minulle vain välietappi kesän tuloon. Olen ehdottomasti kesäihminen.
Nyt kun valoisuus lisääntyy, päivät pitenevät ja lumi sulaa alkaa minulla joka vuotinen kuumeilu. Katse hakeutuu automaattisesti lehdissä matkamainoksiin ja netissä pyörin matkatoimistojen sivuilla. Alan miettimään mihin sitä tänä vuonna lähtisimme. Lämpimään tietty, mutta mihin suuntaan? Matkakuume on sen kohta alkavan loskakelin syytä. Kukapa siitä tykkäisi.
Ehkä siksi olen nyt lisännyt blogiini kesäisiä kuvia. Olisi kyllä mahtavaa lekotella auringon alla kuumassa auringonpaisteessa vilvoitellen kylmillä juomilla. Paistattelun päätteksi voisi siirtyä katoksen alle vaikka päiväunille... ZZZZ...
Mutta... matkoja katsellessani tuli kyllä mieleen yksi iso Mutta: matkan hinnalla saisin aika komean sohvan uuteen kotiimme! Mutta sitten tuli mieleeni taas yksi Mutta: yleensä minun täytyy saada molemmat!

Ei kommentteja: