24. toukokuuta 2013

Särkynyt sydän

Viime kesänä ihastelin aniliininpunaisia kesäkukkia, mm. särkynyttä sydäntä kukkapenkissäni, ja päätin silloin, että seuraavana kesänä hankin sen värisiä kesäkukkia ruukkuihini. Minulla on ollut pitkät perinteet vauvanvaaleanpunaisten kesäkukkien suhteen, joten nyt oli aika uudistaa värivalikoima vaaleanpunaisista aniliininpunaisiin. ;) No, on minulla ollut muutama valkoinenkin kukka, jotta en olisi ihan "täyspinkki". Pelargoniat ovat olleet vakikukkalajikkeeni jo pitkään, koska ne kestävät hyvin kuivuutta ja auringonpaistetta. Niitä hankin pääsääntöisesti nytkin ruukkuihin terasseille ja parvekkeelle.






Seuraavaksi esittelen ylpeänä aikaansaannoksiani orkideankasvattajana. Olen muutaman kerran aikaisemmin onnistunut saamaan orkidean kukkimaan uudelleen yhdellä tai kahdella nupulla. Pari viikkoa takaperin olin lentää pyllylleni astellessani kodinhoitohuoneeseen, jossa orkidea"rankakokoelmani" on ollut kasvatuksessa. Kahteen orkideaan oli tullut isoja nuppuja ja toiseen jopa yksi lehti puski keskeltä vartta. Olin yhtä hymyä!



Ei kommentteja: