21. elokuuta 2012

Onko sisustuksemme mennyttä?

Siinäpä kysymys, jota olen pohtinut viime aikoina. Hankimme pari vuotta sitten kissan löytöeläinkodista. Kävimme pitkään keskustelua ennen tätä otammeko kissanpennun vai aikuisen kissan. Minua pelotti kissanpennussa se, että tuhoaako se kotimme sisustuksen eli raapii nahkasohvamme, repii verhot, pissaa matot jne. Olin kuullut tällaistakin tapahtuvan. :) Lopulta perheeni myöntyi kantaani ja haimme kotiimme pari vuotiaan kissan, ei pienen pientä pentua. No nyt olemme taas puhuneet uuden kissan hankkimisesta kaveriksi kissallemme. Tällä kertaa sen täytyisi olla pentu, jotta vanha kissamme hyväksyisi hänet paremmin. Olemme jo katselleet pentua löytöeläinkodin nettisivuilta ja soittelinkin jo pentujen perään. Nyt tulevana viikkona olisi edessä pennun hakeminen kotiin. Mitä lähemmäs noutopäivä tulee, sitä enemmän olen alkanut katsella kotiamme tyyliin "heippa sisustus". Kuulostaa varmaankin tyhmältä ja pinnalliseltakin mutta kun olen hurahtanut sisustamiseen, sijoittanut rahaa siihen ja haluan kotini olevan tietynlainen, niin väistämättä sitä miettii tällaisia. Mutta tämä riski minun on otettava, sillä haluan "pelastaa" taas yhden kissan kotiini. :) Materia on loppujen lopuksi vain materiaa ja sitä saa kaupasta lisää, jos niikseen tulee.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tärkeämpää on antaa kodittomalle kissalle koti ja paljon rakkautta. <3

OTTIILIA kirjoitti...

Juuri näin. :)